Počátkem letošního května představili zástupci společnosti ROPID vedení a zaměstnancům Městské části Praha - Zbraslav dopravní řešení ulice Strakonická v úseku Lahovický most – Barrandovský most ve směru do centra, které by mělo vést ke zlepšení dopravní situace v této části Strakonické ulice.
Navrhované dopravní řešení by mělo pomoci především pražské městské hromadné dopravě v dopravních špičkách a zamezit tak tomu, aby autobusy s cestujícími stály v kolonách a nabíraly často i půlhodinová zpoždění.
Celé toto dopravní řešení spočívá ve vybudování třetího pruhu, který bude vyhrazen pro městskou hromadnou dopravu, taxi, cyklisty, městskou policii a integrovaný záchranný systém.
DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ SESTÁVÁ CELKEM ZE TŘÍ ETAP:
1. etapa začíná u Lahovického mostu a měří 900 metrů Její vybudování obnáší rozšíření stávajících dviu pruhů a odstavného pruhu na tři pruhy (pravý pruh bude vyhrazený MHD), změnu dopravního značení a řešení vjezdů k okolním objektům.
2. etapa je od 0,9 km do 2 km (křižovatka do Velké Chuchle) Zde je ze stavebního hlediska nejlepší situace, vozovka dovoluje zřídit tři pruhy jen pomocí změny značení (pravý pruh bude MHD). 3. etapa je od 2 km do km 4,8 km (sjezd na Jižní spojku před Barrandovským mostem).
Tato třetí etapa je stavebně náročná, bude třeba rozšiřovat těleso vozovky a řešit výjezd autobusu z pravého pruhu za zastávkou Malá Chuchle do levého pruhu (který je už dnes značen jako vyhrazený MHD).
Časový plán akce je takový, že v současnosti je již požádáno o stanovení dopravního opatření na etapu č. 2. To znamená, že pokud vše půjde bez problémů, mohla by být tato druhá etapa realizována ještě letos.
Následovat bude etapa č. 1, kde je nutné vyřešit nájezd na Strakonickou od Radotína, připojovací pruhy, vjezdy na přilehlé pozemky v Lahovičkách a změny povolené rychlosti. Časový výhled je zatím nejasný.
Poslední část, třetí etapa, závisí především na proveditelnosti rozšíření konstrukce vozovky, a samozřejmě na také financování, které musí být nejprve na akci zajištěno.
KE STAŽENÍ: přehledný plánek plánovaných úprav a jednotlivých etap ve formátu .pdf Zdroj: MČ Praha - Zbraslav Foto: Wikipedia, user Packa – vlastní dílo
(zem)
|